8. Vad tränar du för gren?

Jag och Lutfina tränar lite allt möjligt som jag kommer på, men vet aldrig vad jag har i tanken...
Vi tränar mest dressyr, hoppning och gymkana.
Dressyren behöver man inom alla grenar så det är bra att ha en hyfsad grund där. Dressyren är även en bra träning för alla. Lutfina tycker att det kan vara jobbigt eftersom hon är avlad för att springa på en bana men hon tycker även att ridsporten är mycket rolig och spännande.



Hoppning tränar vi mest för att jag tycker att det är kul och Lutfina tycker också att det är kul, bra för hennes smidighet och styrka samt varierad träning. Hoppning tycker jag är en sjukt rolig sport men mycket fart och känsla. Jag tränar hoppning för att det är mycket att hålla koll på samtidigt som det går fort.




Gymkana
är en sport som jag inte är så förtjust i, så vissa rider den. Men jag och LL tränar gymkana för att bättre på hennes balans och min smidighet, samt för varierad träning och så att vi kan vara ett bättre team tillsammans !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0