Häst asså....

Asså! LL i ett nötskal... Ibland undrar man vad den hästen har i huvudet xD
Jag stod och flätade hennes svans med halvtöppen boxdörr, glimmer stog i gången/stalldörren. LL får helt random för sig att ''Ne nu ska jag gå ut.'' hon flyger fram och ut genom dörren, hon springer på ''igenom'' ett grimskaft så att det går i två delar. Glimmer står bara kvar och ser dum ut, tills han fattar att han kan gå höhögen...

När jag ska fånga Lutfina igen så går hon ifrån mig, jag fångade henne andra gången och bara tog ut henne i hagen så att hon fick skämmas. Lutfina stog och kollade in i stallet efter mig hela tiden med världens största ögon, hon är för söt!

Ridpasset gick iallafall rätt bra. Hon har lärt sig hur hon ska ignorera de rakabettet nu så jag får väll byta bett ett tag ;) Jag har inte hårdtränat dressyr på ett tag nu och det märktes rätt mycket. Hon var mycket seg i innersida i vänster varv men helt ok i höger varv. Försökte sitta ner i traven men hon var alldeles för spänd och jag fick rida ihop henne en del. Men gud! Jag fick världens bästa arbetsgalopp på henne! Helt underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0