Rida i regn :) x2

Jag har gjort det, idag igen, ridit i regn.
Nu är jag hemma efter en rolig eftermiddag i stallet. När jag kom dit typ kvart i tre så gick jag in och bytte om, käkade även min goda matsäck som jag hade med mig. Efter de gick jag ut och ''gjorde'' hela stallet, mockade, städade vatten hinkarna, fyllde vatten och städade. Jag hämtade in blötdjuret, borstade iordning henne och sen red jag en sväng i paddocken. Jag kan inte säga att det regnade mycket med det var inte lite heller, lagom!

Lutfina var idag
mycket trevlig att rida. Jag red henne barbacka med tredelat bett, Super bra kombo! Lutfina arbetade mycket fint i skritten, bra from, fin huvudställning, fint stöd, bra undertramp osv. Traven var också mycket fin och bra, det var lite blött i paddocken så LL var lite sur att hon var tvungen att gå där^^ Hahah söt häst! Jag tog galopp också så klart, lättare att arbeta barbacka. Hon flög fram i galoppen...! Helt underbar galopp, sån som man kan få på ridhästar, jag är jätte nöjd med henne! Hon tog det lugnt, det gick att svänga, hon sökte sig neråt mm.
Jag ändrade även min ridning idag. Jag red på mer teknik ridning, tänkte till lite vilka hjälper jag skulle ge så att det inte bara var samma gammla ridning hela tiden.


Sen när vi kom tillbaka hem igen så tog jag in de andra hästarna och sen gick jag in och käkade med Familjen Antonsson. Sen gick vi ut i stallet och gjorde iordning alla hästar för en ridtur ut. Jag red ut barabacka på hackamoret och det gick bra. Vi red bort till galoppbackarna där jag tog två rundor. Super kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0