Eox, flyga av liten unghäst

Igår var jag och red Eox, Snutte hästen! Vi tog och red ut en sväng men det blev rätt mörkt så vi red inte så långt eftersom vi inte hade jätte mycket reflexer på oss. Eox är lite speciell att rida eftersom han är så osäker och blir rädd för mycket som har hänt. Som om det stog en läskig grävmaskin på ett ställe blir han fortfarande rädd där.. Jag red med GPS-klocka vilket jag tyckte var super kul! Vi travade i 15km i timmen och han går knappt fram annars, lite små kul :) 
 
Eox försöker slänga av en typ hela tiden, vilket jag tycker är kul, lite att jobba med! Men han lyckades. Vi red över vägen och 5meter in på en grus väg drar han ner huvudet, upp igen, skarkade, hoppade bakåt och allt på en gång, jag hade ingen chans att sitta kvar så han slängde ner mig på grusvägen. Jag landade mjukt, eller ja, underlaget var stenhårt med hyfsat stora stenar, men jag landade iallfall på rumpan!
Eox springer ut i vägen och sladdar runt, sen vände han och trampa iväg. Ägaren visslade på honom och stopade traffiken på en sida, jag flyger upp fort som f*n och kastar mig ut i vägen och flaxar som f*n för bilarna som kom. Vi fick tag i honom fort eftersom han är för feg för att springa iväg, så sjukt matcho! Haha!
Jag var snabbt uppe på hästryggen igen så red vi vidare. Han försökte få av mig 15 gånger på den ritten och lyckades en, det kommer han inte göra igen, hoppas jag... Jag har inget emot att ramla av men jag skulle vilja ha lite mer kamp, jag kunde ju inte sitta kvar eftersom hästen försvann.
 
När vi nästan var tillbaka i stallet så skulle jag trava en sväng, då red vi förbi ett par hästar så han skulle visa upp sig, inte lite heller, jag håller ihop honom i nästan piaff och ökar stegen. När han fattar vad jag gör försökte han få av mig igen, men denna gången fick jag lite kamp och satt kvar!

Älska arabunghästar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0