Ha alltid hjälm!

Heej bloggen!

Idag har jag varit i skolan.
Och jag har ridit på KRS, vi övade inför
hoppning två veckor i sträck.
jag red Twiggy
Idag hände det en hämsk sak som fick
mig att alltid ha hjälm i stall.

Berättelsen:
Vanlig ridning alla skulle testa galoppen innan
vi börja hoppa, och Pirat låg framför mig när vi galoppera.
Amanda red på han och Pirat gör bakut, drar ner huvudet och
Amanda rammlar av och hamlar under pirat....

Pirat hoppar med frambenen, men glömde bakbenen....
Amanda fick en hov sten hårt mot tiningen/huvudet,
alla stannar, pirat stannar i ett hörn, jag rider fram till Amanda
och Ulle kommer springande.

Ulle gör några snabb test och Amanda värkar stabil.
Ulle kollar hjälmen och säger: Den här hjälmen räddade ditt liv,
om du inte hade haft den hade du nog varit död....
Pirat kommer till mig och Twiggy så jag hoppar av och håller i han.
Amanda åkte till sjukhuset, och vi började hoppa.

Det var jätte läskigt jag rysser av att bara skriva,
tänk då hur Amanda kännde sig.....
hoppas du mår bra!


Kommentarer
Postat av: Sara <3 !

Asså det var skitläskigt att vara där!

Tänk om det skulle varit värre. Hoppas hon mår bra.. Jag kunde typ inte rida för det jag kände en helt annan känsla än innan... Usch <3 =(

Saknar dig Sarah <3

2010-11-19 @ 22:08:41
Postat av: Lollo/ Lars-gunnar/ lasse ;P

skit vad rädd jag blev<33

2010-12-05 @ 19:35:35
URL: http://piinkjoker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0