Marsvin inne och ute

Marsvin är olika som typ alla vet, olika färger, frormer, tjocklekar osv.
Mina marsvin är så kallade utemarsvin, dom e ute året om. Det är rätt sällsynt när det gäller marsvin, det finns många utekaniner för kaniner är snäppet tåligare.
Det finns marsvin som klarar sig underbart ute. Mina går i ''trekants burar'' eller vad jag ska kalla dom? Som jag flyttar runt på gräsmattan på sommaren, då har dom ''gräs diet'' xD
Senare på hösten försöker jag lägga på dom massa! så dom blir tjocka och goa! :) innan jag tar in dom.
som ni ser så är det en ''husdel''.
På hösten/vintern har jag dom i en ''halvladgård''. De e som ett oisolerat garage typ, där dom har ett eget rum ;) Jag har dom i vanliga inne burar. Som underlag vill jag ha först ett spånlager och sen ett lager med halm! Underbart underlag :)
spån håller bra värme och de är bekvämt när det gäller städning. Halm har jag för det är både varmt och gosigt, marsvinen kan ''gräva ner sig'' i halmen om det blir kallt.
Fyll gärna husen med halm/hö ;D
Fluffigt underlag, många hus, kompisar och hö och vatten 24/7=perfect!
Dumle, pappa
Micke, son


Hus är bra så marsvinen kan gömma sig när dom blir rädda och klättra på när dom blir uttråkade ;)

LYCKA TILL MED DOM SMÅ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0