Marsvin

För tre år sedan, tror jag att de var, hade jag tre sommarmarsvin :) Sen fick jag en till och de va min lilla hane Dumle ;) Hon som ägde mina sommarmarsvin ville ha mer ungar så vi bara släppte ihop alla marsvinen xD
tre månader senare hade jag 10 ungar och sammanlagt 14 marsvin ;O Jag var överlycklig! Jag fick behålla två hanar och sålde två hanar till en vän. Resten tog hon som ägde sommarmarsvinen hem.
Micke ;)
'
'
Dumle och Lakris hade jag kvar
Jag fick ett till ''gult'' marsvin av en annan klasskamrat och alla tre levde tillsammans :)
Men så småningom blev dumle gammal och den ''gula'' timon dog. När dummle dog lite senare fick lakris gå med Bunny, det var inte så om tyckt... Lakris gillade inte så många, bara Dumle, så han dog....
'
'
Jag fick tillbaka marsvinen som jag sålde pga. allergi :) Men pga askmolnet som log över sverige fick Molle en konstig sjukdom när det regna... :( Han blev sämmre och sämmre efter två dagar dog han.... Men Micke behövde en ny kompis, SNABBT! Och då köpte jag en kompis till honom :)


Han dog tyvärr lite senate, vet inte helt varför men kanske dålig avel.
Denna gången köpte jag två nya kompisar till Micke :)

Killen till höger var en gammal man ;) Och killen till vänster har jag kvar ;)
Kiwi och Micke är två små killar som bor till sammans och har mycket kul!


Kommentarer
Postat av: carisma (d.n)

Jätte söta marsvin du har=)

2011-08-14 @ 16:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0