Bus hästen!

Min lilla älskling Lutfina var en liten bus häst idag :P Jag hade tänkt att rida ut en sväng och sen arbeta lite i paddocken. Men när jag red förbi paddocken så pratade jag lite med tjejerna som red barbacka på schabrak, så jag stannade med dom och busade. Vi travde runt lite och tränade på tempot. När vi skulle galoppera så fattade jag galopp, hon tog ett galoppsprång och hon gör ett stort bocksprång! Hahaha första gången hon gör de när hon blir riden! xP Så kul! Jag börja asgarva jätte mycket! Nu när Lutfina blir starkare blir hon busigare :) Efter de så bråkade hon lite med mig så då blev det galopp! Vi galopparede i 10 minuter i ökat tempo, ponnyerna hängde på också. Vi bröt av snabbisar för att byta varv bara, annars var det galopp!
Efter dom snabba galoppen ledde vi hästarna lite för att vila deras rygg en stund. Efter vilostunden tog vi en sista galopp, en underbar arbetsgalopp :)
Lilla bus hästen!

Det är ''lite'' sprutt i henne ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0