Känslan när man är ute och rider.. När helt plötsligt stiglädret går av XD ♥

Haha börjar med att berätta dagens fail.
Fail 1: Vi skulle hoppa över ett dike och Emma red på Lutfina.. Lutfina hoppar ett ''master''hopp över och Emma bara flyger upp i luften. Jag; Emma, Vad förväntade du dig? Emma; HAHAHAAHAHAH! XD
Fail 2: Efter att vi hade hoppat red jag Lutfina igen och vi skulle ta en galopp. Jag väntade lite på Emma och precis när vi skulle galoppera så går mitt stigläder av! XD Åh shit va vi skratta!!!

Glimmer idag;
Vi red ut och jag hade de tredelade bettet på Lutfina och Glimmer fick ha ett trav bett. De vi inte visste innan var att Glimmer var ''humangus'' pigg i andra bett och kunde hänga sig i handen.. Men de fixade vi! Han sprang på bra i backarna iallafall!
Lutfina; Var JÄTTE pigg eftersom Ann Mari inte hann köra henne i backarna pga stormen igår.. Så Lutfina var den super duper pigga hästen! När vi galopperade på ett ställe och jag skulle bryta av henne blev hon skit sur och försökte ställa sig upp, men ne! De gör man inte om inte jag ber om de! Borta i backarna var hon bra iallafall. Jag satt i backarna och sammlade ihop henne, jag blir så trött när hon bara släng galopperar.. Tillslut blev det jätte bra! (på vägen hem busade vi lite :3) Vi red en sväng i paddocken också. Då tog jag Glimmers sadel, älskar den! Och jag blev så glad att den satt bra på Lutfina och att hon gillade att ha den :)
I paddocken travade vi.. Massa! I typ 15minuter xD Bra med travarbete! Hon gick i en underbar trav och jag kunde både öka och sammla, BÄSTA TJEJEN! Hon tog lite ''hjälpsteg'' men de var inte så mycket. Vi minskade tempot jätte mycket så jag förstår att hon tyckte att de var jobbigt! Men hon var så diktg. Jag kunde sitta ner en stund och bara arbeta henne med skänklarna och hon tog dom underbart!!!

GRYM FLICKA!
Paddocken är fortfarande blöt.. :(
Efter ridningen och Emm hade åkt hem så gick jag in till Ann Mari och åt söndagsmiddag med hela familjen! Sen kollade vi julkalendern och käkade pepparkakor :3

Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha best day ever! xD hahahah:D

2011-12-04 @ 20:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0