Lutfina, du kan ju så bra!

Lutfina, hon är ju grym!  Idag hade jag hopplektion för barnen och det gick jätte bra. Först var det lite uppmärksamhet som gällde, gick hästen fram när du gasar? stannar den när du tar i tygeln? Osv. Rebecka hade sin Sally, Matilda Figo och Astrid hade Lutfina. Jag tig några rundor när Astrid red på Sally lite, och Lutfina har varit såå snäll! Jag kunde hjälpa Astrid från marken genom att bara ge tips/kritik, UNDERBART! Åh Lutfina lär sig så bra och mycket snabbt! Jag har ju tränat en del men men, det är fram steg jag såg i dag!! Och stora var dom!
Dom rundorna jag hoppade med henne var mycket trevliga. Hon var lyhörd men endå inte överdriven som hon brukar vara :)
Efter barnen hade ridit så red jag och Julia, jag hade Lutfina och Julia red på Glimmer. Jag red lite barbacka och tränade WE. Lutfina var lugn och lydig.. Förvånade mig att hon var så pass lugn och tog hjälperna lugnt och stilla utan att dra upp huvudet och sura. Vi tog lite galopp på de spåret vi hade trampat upp, där det inte var djupfryst ;) Padddocken är helt okey enu tycker jag!  Jag är Super nöjd med älsklingen idag!! Grymt bra jobb! Jag kunde till och med rida henne på en hand barbacka men hon fattade inte hur man flyttade från trycket i tygeln men jag styrade med skänklarna! :D
- Halloweenhoppet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0