Glimmer och Lutfina idag <33

Idag red jag och båda passen gick bra :) Pass 1, Lutfina, uteritt. Det gick bra hon kändes orädd och avslappnad, tills, Galopp Nr1. Efter att man har galopperat på henne blir hon galen och bara springer! ''Lite'' tävlingshäst i henne, hon är ju avlad så.. Så hon blev lite små galen när vi inte galopperade mer. Jag gick upp i en skogsbacke och klättrade lite :P
'
Sen när vi kom tillbaka smörjde in hennes ben med isbalsam och hjälpte Ann Mari &co iväg till Jennylund. Jag stannade kvar och red glimmer så pass 2, Glimmer, paddocken. Vi tig en sväng i paddocken och tränade på lite allt möjligt :) Vi gjorde framdelsvändningar, skänkelvikningar, formarbete mm. Hehe medans jag red pratade jag med Bosse i telefon x) Jag är jätte nöjd med Glimmers träning idag, med tanke på att han är 21år, har haft fång 2gånger och hovbensrotation. Han är jätte fin endå!
När vi gick in i paddocken och jag skulle stänga grinden så flög de ut en fågel ur staketet XD Jag blev jätte rädd och Glimmer reagerade inte ens.. :D

-fin glimmer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0