Lutfuna idag, rida i grimma

Idag har jag ridit Lutfina och vi körde ''horsemanchip'', hon var jätte duktig men nästa gång ska jag ta med mig mer godis till henne för att fånga hennes uppmärksamhet bättre. Nu har jag testat detta och jag trivdes med de  och de gjorde hon också. För mig är det självklart att ryttaren och hästen trivs med de sättet man tränar, så tycker jag att alla ska ha de! :)

Tillbaka till Lutfina. Jag borstade av henne, hon var rätt lerig på benen, sen tränsade jag henne och satte grimman över tränset och skritta barbacka bort till paddocken :3 (tog av tränset och hade bara grimman) Jag började med lite ''följa mig'' övningar och dom gick bra. Sen tog jag tyglarna och satte dom på grimman, hoppade upp och skrittade lite sen började jag arbeta henne. Vi tränade mycket form och skänkelvikningar, bara skritt. Lutfina gick ner fint i form och lyssnade underbart på mina hjälper! Shiit va glad jag blev!!
Vi har gjort sånna stora framsteg efter att jag började rida henne. Första gången jag red henne kunde jag inte tänka mig att vi skulle bli så bra tillsammans, men det är vi. Lutfina har blivit som min egna häst nu och jag älskar de! Nu rider jag henne 2-4 gånger i veckan :D
- ingn mer pessoa för min del!

Så som hästen har på bilden hade jag och Lutfina typ, vi hade ingen repgrimma som de flesta använder :)

Bild lånad från; http://charlottethoren.blogg.se

Snart kommer nya bilder på mig och lutfina <33

Kommentarer
Postat av: Ida :)

Roligt med Lutfina! :D <3

2011-10-13 @ 12:48:49
Postat av: Sara

mysigt täcke ;) <3

2011-10-14 @ 11:17:04
URL: http://saraaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0