Storlekar

Jag rider ju Welsh Mountin ibland, Figo 1,18. Han är välbyggd och välmusklad så han klarar mer vikt än vad han ''ska''. Måste bara påpeka att jag är inte den tyngsta som har ridit honom och han bar upp henne bra! När jag rider honom känner jag mig inte så stor som jag är, jag känner mig större på andra hästar som är större. Lite konstigt tycker jag!
Han blev mycket bättre efter att jag hade honom på tillridning! Jag försöker få honom så bra att hans ägare kan rida honom rätt för han sliter gärna på sig själv när andra rider honom, jätte synd tycker ja!
PS. jag rider oftast Figo när han har bråkat eller börjar bråka! han är lite udda efter som han var hingst enda till 6års ålder!
Jag säger inte att vem som helst kan sätta sig på vilken ponny som helst! ta de med en nypa salt!


Kanske kan fixa en film när jag rider honom...?
Med detta jag har skrivit vet jag att vissa bara kommer hoppa på mig, men snälla, om ni undrar något fråga så svarar jag gärna! Skriv namn/bloggaddress <3

Kommentarer
Postat av: JohannaHäggbomH

Det är jättebra att du kan rida andras hästar och hjälpa de, helt suveränt. Jag tror inte heller denna ponny tagit skada av att du ridit den, men det ser inte klokt ut då du rider den på bilderna du visar här. Jag vet heller inte hur smart det är att hoppa den eftersom att du blir så lång på ponnyn, det blir svårt för ponnyn att balansera upp dig.

Men om du kan hjälpa en ryttare med dressyren och uteritter är bra. ;)

2011-10-04 @ 21:21:44
URL: http://johannahaggbomh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0