Ridning, Lutfina och Glimmer

Idag blev det visst två ridpass, eller inte ridpass direkt, mest latmask ridning :)
Med Lutfina red jag ut en sväng, har inte kunnat rida ut eftersom hennes skor har varit katastrof. Så idag med jag ut i skogen och klättrade! Blev även galopper över ängar, terränghoppning i skogar, intervaller osv.. Hehe, kunde inte hålla mig! Lutfina var lite klumpig, så kan man nog sammanfatta de. Men hon hade även helt perfecta stunder.
 
Blev tillfrågad om jag kunde rida Glimmer också!
 
Eftersom Glimmer har haft fång två gånger, någon fästing sjukdom och något mer så måste han röra på sig om han ska stå på gräs. Så jag tog en ''power uteritt'' med honom, så han fick springa av sig. Han tyckte att jag var lite jobbig men han gick mycket bra idag. Han blev dock rädd för en del saker, han blir aldrig rädd annars.... Jag skrittade på halvlång tygel och då bara han stack i fullgalopp, jag reagerar snabbt så jag fick stop på honom efter bara några språng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0