Lutfina idag, uteritt barbacka

Idag red jag den otroligt pigga hästen barbacka fast med en jord, typ voltige, bara de övre handtagen. Annars hade jag bara träns med Pessoabettet.

Jag red ut med Ann Mari och barnen, underbart kul! Vi red en rätt lång runda, rundan blev 1,5 timma typ. Vi red genom skogen över till veneröd och in i en skog där. Vi red på gränsen mellan veneröd och staby typ. Vi gick då in i skogen och red runt lite där sen blev det galopp över några hinder, i full fart ofc! Vi tog den lilla skogsrundan två gånger :)

På tillbaka vägen tog jag galopp upp för en backe mot veneröd, red tillbaka, och galopperade upp för den igen! Sen mötte jag upp dom andra och så galopperade vi över en äng, hoppade över en stock, gick på stigen hem där jag fick en jätte bra trav. Jag höll om henne och guppade med, en mjuk, lugn och mysig trav.... Låter inte som Lutfina va..? xD  Sista biten galopperade jag uppför en ängkant två gånger underbart mysigt!
Den jorden hade jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0