Måndags !

Imåndags åkte jag upp till stallet. Jag bytte om och sen gjorde jag Lutfinas box.
Jag tog in Lutfina, bytte bett, fixa henne och sen red vi. Jag glömde skydden, så klart, så jag fick vända när jag hade kommit en bit.. Jag hämtade skydden och sen bar det av i trav, hon fick inte springa ifrån mig. Hon tycker att det är lite tråkigt att trava, hon vill bara galoppera.. Jag travade en del i rätt tempo, rätt lugnt och fint med lättridning :) Lutfina var rätt överdrivet pigg, lite jobbigt! Jag fick henne i underbar galopp vissa stunder med dom höll inte länge, får vara nöjd med det lilla!
Efter att vi hade ridit ut så arbetade vi i paddocken lite och gjorde lite ledarövningar, allt gick jätte bra! Hon segade till sig lite i skrittarbetet lite bara med jag hade mitt dressyrspö, använde de lite, sen gick hon bra igen. dressyrspöt hade jag jätte bra använing av i skänkelvikningarna.

Lyckat ridpass!

Dock inga nya bilder än!
Efter att jag hade ridit Lutfina följde jag med till Jennylund och jag hjälpte till lite.
Fick en galopp rädd tjej att galoppera, hon var jätte duktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0