Ny sadel!

Idag testade jag en sadel som inte användes eftersom Ann Mari inte tycker att den är skön, jag älskar den! Det är en syntetsadel med flyttbara knästöd, bild kommer någon gång i världshistorien. Så nu har Lutfina två stycken sadlar, gött! Och hon kommer ha tre träns och ett huvudlag, bortskämmd..? Skulle behöva köpa en ny sadeljord eftersom vi bara gar en till henne men det kan man klara sig med.

Vi red ju ut också!
Jag red Lutfina med den nya sadeln och de raka eggbettet. Vi red ut en sväng bort till galoppbackarna. Lutfina var överdrivet pigg vissa stunder, lite jobbigt ibland.. Hon gick fint i form när hon väl kunde konsentrera sig, hon fick mycket fint i småtraven på vägen hem. Jag fick bråka med henne lite men fick de jag ville tillslut! När vi kom in i stallet efter en uteritt i spöregn och blåst var det bara att  ta hand om hästarna, sen stannade jag kvar i stallet och putsade de nya tränset sen gick jag in och hämtade mina saker. Tillslut kom jag hem!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Batessadlar är annars grymt sköna också ;)

2012-02-22 @ 23:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0