TRÖTT !

Shit, ni fattar inte va trött jag är! Men jag var tvungen att åka till Lutfina endå :)
Jag tog bussen och gick upp till stallet, själv, Sara kunde inte komma. När jag väl kom fram till stallet frös jag en del sså jag gick in i huset och värmde mig samt mina kläder på det underbara värmegolvet. Jag drog på mig mina termokläder och gick ut i stallet, hämtade LL, bytte bett, fixa henne för en ridtur osv.

Vi drog ut på en liten ute ritt som slutade på 1 timma och 10 minuter. Vi red ner på en äng och galopperade lite. Hon var jätte lugn så jag dog en galopp på tillbakavägen också, det skulle jag inte har gjort.. Lutfina drog i full galopp och jag fick inte stop på henne! Shit ba sur jag blev på henne! När vi nästan var av från ängarna kände jag på min bål, hade inte min väst, kände att min hjälm var mycket följsam.. -.- Så jag hoppade av, tog bort styltorna och sen ledde jag henne hem igen.

När jag var i stallet hittade jag frusen blod/snö på hennes ben, kollar frambenet, då har hon så klart trampat på sig själv! Ann Mari visar hur man lindar om de och sen åker jag hemma och käkar pannkakor :)

En häst med fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0