Full fart hela idag!

Går var det mycket att skriva om så här har ni!

Broddat två hästar.

När jag mockade så började de snöa sen när jag gick in till tjejerna så bara fortsatte de. När jag och Matilda hämtade
Glimmer och Lutfina så halkade dom så jag var tvungen att bordda både Glimmer och Lutfina! Lite jobbigt för ryggen
måste jag säga! Men det var såå värt de, eftersom vi red ut.

Ridit ut i snön, barbacka.
Jag tog voltigejorden och ett schabrak på Lutfina (hög mysfaktor!) Matilda red på Glimmer. Vi hoppade över ett dike och in i skogen och red runt i skogen en stund och sen galopperade vi brevid hagen så att Sally och Figo också sprang. Sen gick vi in i skogen igen och efter de red vi längre bort till galoppbackarna och galopperade (a' Sen skulle matilda till tandläkaren så vi fick galoppera hem!

Tasse drog pulka.
Rebecka trog pulka och när jag skrittar av Lutfina medans jag håller i Glimmer kommer Tasse med pulkan bakom utan Rebecka och hästarna får panik. Jag ska lugna hästarna medans Tasse försöker hoppa upp till mig... Jag lyckades!

Dra broddar.
När jag och Rebecka hade skrittat av hästarna och vi kom in i stallet fick jag brodda Lutfina igen och dra åt några broddar. När jag drog åt en brodd(vi använde isbrodd) slant jag och cutta mig.. :<

Till Jennylund.
Vi gick in och käkade lite sen bar det av till Jennylund i snöslasket! På jennylund var jag med Rebecka på hennes lektion eftersom Sally var lite ifrån sig.. När sally gnäggade blev en häst som heter Valentina jätte rädd och tjejen som red gjorde en volt av hästen så jag gick fånga Velentina. Sen när jag gick in med Valentina i stallet så stannade jag där och var lite social :) Sen så skulle jag rida, SILVER! En liten vit ponny som sticker :D Det var första gången jag red honom så det var lite ovant, men shit va jag jobbade med honom! Han var jätte svår! Men jag fick till honom några gånger ;) Det var skit kul fast jag blev jätte trött! xD

Fastna i en isbacke med hästtransbort..
När vi åkte hem så var det lite halt men det var inte så farligt, trodde vi.. Vi försökte komma upp men de gick inte så innan vi gled bakåt ställde sig Ann Mari på bromsen.. Vi kunde inte backa eftersom det var dike på båda sidor och sally i hästtransborten. Vi kunde inte heller lasta ut sally eftersom om vi fällde ner lenden skulle vi nog glida. Rätt många grannar/vänner och dom sandade så vi kom upp på backen tillslut och då lastade vi av Sally. Jag och Rebecka gick hem med Sally som var barfota på isgata medan de andra försökte få hem bilen.

Ner i diket.
Pappa kom och hämta mig men när vi skulle upp för en backe så gick de, en meter ja, sen skulle pappa backa lite.. Ett två tre och vi var i diket! Pappa ringde Chritian och jag pratade med ann Mari eftersom jag hade hennes mobil x) Jag gick och lämnade hennes telefon hos några grannar och då blev jag inbjuden på lite kvällsfika. Sen var jag hemma vid 23.30 ;)

Mycket rolig dag men lite jobbig! Så värt de!

- Bild; Silver från AJRK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0