Sarah och Sara vilse i skogen...

Jag red Lutfina på pessoa med två tyglar igår och det kändes jätte bra! Vi hade ingen sadel utan vi hade
voltigejorden med ett schabark. Vi red ut och Lutfina kändes jätte skön och lyhörd.

Vi red bort till galoppbackarna och när vi var på väg ner sista gången kollade jag på glimmer och såg hur
han plötsligt började halta, mycket. Han trampade på en sten och eftersom han bara har 3mm tjock sula
känns det en del på honom. Vi tänkte ta vägen genom skogen, men, det var ju lite mörkt och i skogen jätte
mörkt! Vi gick fel och gick runt i skogen kanske en 30 minuter sen gick vi ut lite innan galoppbackarna vid
grisarna. Vi fick ta den långa vägen hem endå...


När vi kom till stallet igen var det bara att packa ihop våra saker och åka till Jennylund. Vi körde Sara till
ytterby och åkte. Jag gick med inne på Rebeckas lektion, hon gillar att ha mig på banan, eftersom sally var lite spänd så hon behöver lite tips i uppvärmningen. Jag stälde mig i hörnet vid ridläraren och kollade
på lektionen :)

Sen red Rebecka på Matildas lektion också, så jag var med på banan.
På den lektionen gick de busigaste ponnyerna med... Spenser, Silver, Turbo och Valentina!
Vet inte vad som hände, allt gick så fort.. Alla ponnyer blev galna och sprang ihop i en klump vid A.
6 st ramlade av och ponnyerna sprang runt. Silver lyckades springa upp på väggen... så turbo blev rädd...
Jag och Ulrika gav oss in i gröten, lite läskigt måste jag säga! Men vi måste fram till dom som ligger på marken.
Alla klarade sig utan större problem, vi fick upp dom på hästarna igen. Utan en tjej som fick ont i ryggen
och ville avbryta. Så valentina var utan ryttare och då fick jag frågan ''Vill du rida?'' Svaret var ''Ja, visst!'' :D

- Valentina- Googlebild.
Efter ridningen fixade jag med Valentina och pratade med tjejerna, lite feedback. Pratade en stund med Moa och Molly också, Trevligt! När vi kom 'hem' igen så gjorde jag halva Glimmers box och fodrade sen
åkte jag hem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0