Två timmars uteritt med Daniela!

Tjoho! Idag blev det en lång uteritt med Daniela, vi red inte så långt bort med vi red länge. Daniela var så snäll så att hon hämtade mig och sen så åkte vi till stallet. Vi kollade ut över hagarna (jag visste inte vilken hage dom gick i) så såg Dani dom, jag ropade på dom och sakta men säkert fattade dom att jag var där. Stona som stog rätt nära kom lunkande i skritt och trav medan valackerna kom helt galna i galopp... Inte likt dom alls!
 
Vi gick ner i stallet och sen tog vi in hästarna. Fick fixa lite med fodret eftersom dom som hade varit där och gett dom kraft inte hade gett dom som dom ska ha det, så figo hade inte fått i sig sin medicin och Lutfina hade inte fått i sig sitt magensium...  Men nu har de fått så som de ska ha! Hästarna var glada att få komma in och äta, så jag gav dom lite extra :)
-Åh, jag vill åka iväg och hoppa!
 
Hästarna skulle ju röra sig också!
Jag och Dani tog ut dom ''stora'' hästarna på en uteritt. Vi red runt lite, på vägen, upp i skogen, över ängar, upp för galoppbackarna, vägen igen, en liten skogsrunda och sen över en liten äng. Hela ritten tog två timmar, UNDERBART! Hästarna var pigga och glada, sjukt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0