Långt inlägg, med allt!

Jag har ju varit borta ett tag och jag har inte skivit något så här kommer de senaste dagarna, förkortat så klart! Om ni vill veta mer om något, säg till!

21, Torsdag

Vi hade ju varit inne på Åby och kört Lutfina på banan, det gick jätte bra! Så jag skulle rida henne en sväng och bara börja och känna igenom henne. Vi red ett pass i paddocken och det gick mycket bra! Hon var lite ''travhästig'' men det red jag bort rätt fort. Jag jobbade mycket med att rida henne med benen och det gick bra! Kommer inte ihåg så mycket från torsdagen. Tror att det var då vi avmaskade stona och släppte dom i ''avmaskningshagen''.
 
 
22, midsommarafton

Jag vaknade upp hos ''The Antonsson'', käkade frukost och gick ut i stallet för att rida Lutfina. Jag red i paddocken och fortsatte där jag slutade på torsdagen, rida igenom henne och rida med benen. Jag blev mycket nöjd med det ridpasset och då kom jag på en sak... Jag har inte ridit midsommarritt?! Så jag och Lutfina plockade på oss några blommor som jag satte i sadeln och sen så galopperade jag iväg på vägen. Det var awsome.
Sen så gick vi upp till ''Starken'' där alla från staby träffas och firar midsommmar med lekar och fika. Efter de så var vi bjuda ner till några grannar där vi var hela kvällen, det var jätte mysigt! Där fick jag en fin kontakt med en tjej som heter Linnea och är en sjukt go tjej!
 
23, midsommardagen
 
På midsommar dagen är det den årliga brännbollen! Men innan dess så skulle vi rida. Jag red Glimmer i paddocken eftersom han behövde ridas och jag behövde träna. Jag och Glimmer tränade på traven, ökad, balanserad, tempo, takt, sammlad, you name it! Det gick jätte bra!
Efter ridningen så käkade vi och sen så tog vi vägen genom hagen ner till brännbollen. Jag pratade mest med Linnea och sandra medan vi kollade på. Efter brännbollen så åkte vi bort till Logen där jag blev kvar enda tills pappa hämtade mig, sen åkte jag hem första gången på några dagar ;)
Foto: Sara båstedt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0