Råkade rida i tre timmar...

Jag åkte till stallet det första jag gjorde imorse. När jag kommer till stallet så var ingen hemma men jag skulle ju rida så jag gick ner i hagen och hämtade Lutfina, då ringde A-M så vi snackade en stund. Jag tog in LL och borstade henne och sen gick jag bort till paddocken där jag bara var i 15 minuter sen så beslöt jag mig för att inte vara så lat och rida ner till Petras paddock (som är större). Jag red i paddocken och Lutfina var jätte fin och mysig att rida. Hon var dock lite stel med det gick att rida till lite. Jag red lite olika övningar på frihand tex. Kringlan, 8:an och massor på frihand. Sen ringde Lina så sa jag att jag var i hennes stall så då kom hon jätte fort och sen så red jag och lina ut.

Det blev en galen ritt! Först så red vi runt en äng och galopperade över ängen lite och sen så övertalade Lina mig att rida upp i skogen... Skogen var jätte fin och mysig men sen så skulle vi vidare. Hon ledde mig genom sumpmark och sen kom en kohage. Vi red igenom ett torrt träsk och sen ut ur skogen. Det var en rolig ritt men Lutfina undrade vad vi tänkte med....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0