Två timmars barbacka hoppning :)

Åh va kul! Idag var det barbacka hoppaning som stog på schemat. Jag hoppade Lutfina med schabrak eftersom hon nu är i tävlingsfrom och då är hon rätt smal men det går inte att lägga på henne, tro mig, hon går i en gräs hage som är full med gräs och och får mycket kraft foder men hon ska se ut så eftersom hon går på travet. Hoppningen idag gick bra. Hon blev lite stark ibland och ville gärna springa iväg lite, fett taggad häst! Vi hoppade ett snett hinder på volten och sen red vi en ''slinga'', tre hinder som stog på spåret. Ett innan hörnet, ett på kortsidan och ett efter hörnet.

Jag är mycket nöjd med Lutfina idag. Hon landar i korsgalopp rätt ofta, lite jobbigt, så nu ska vi hoppa mycket på volter! Imorgon är det hoppning igen, är det tänkt, men då ska jag hoppa med sadel eftersom mina ben är helt döda nu.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0