Vermir x2 !

Ny favorit måste jag säga, jag kan nog lära mig en del av honom.
Idag var det hoppning som gällde och det var även sista gången för denna terminen. Jag fick Vermir som jag hade önskat sen innan, hade även honom förra veckan. Jag tycker om honom och jag tror att jag har en del jag kan lära mig utav honom. Han är en 'stoig' valack, han beter sig som ett sto ibland, lite så han är. Om man lägger på spöt för att han vägrar gå fram så sparkar han mot spöt. En mycket rolig häst måste jag säga!

hoppningen idag gick jätte bra! Jag red honom både i ridgruppen och hoppning svår. Vi hoppade samma bana i både grupperna. Vi började med en mycket klurig övning då vi skulle gå in på en volt, hoppa ett kryss, svänga 90°, hoppa ett kryss, vidare på volten, hoppa första krysset igen och sen ut på en linije och då hoppa ett studs. Om man bortser från alla bockningar, surigheter och annat jobbigt med roligt så gick ridningen utan problem. Jag är dock inte nöjd med min sits som jag nu supermegajättemycket jobbar på.
Fick hoppa ett trippelbar på 1.10m, gött!

Foto: Anna wingårdh !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0