God morgon, en stressig men bra morgon.

Godmorgon mina undrbara läsare!
Nu sitter jag hemma i sängen igen efter en fartfylld morgon.
Jag vaknade kl. 09.43 och då såg jag att jag hade fått ett sms, på de stog det att jag skulle vara i stallet 09.30 om jag ville rida. Så det var bara att slänga sig iväg och springa bort till stallet! Som tur var så visste hon att jag skulle komma, även om det var lite senare, så hon hade börjat borsta den hästen jag skulle rida. Vi var tre stycken som skulle rida ut så vi hoppade upp i sadlarna och red iväg. Jag hade på mig tunna leggins, linne och en sommarjacka, KALLT! Men jag klarade mig rätt bra. Valacken jag red var mycket pigg plus att det var en unghäst på 5år, lite busig.

Att rida shettis adenner!
När vi kom tillbaka till stallet så gjorde vi ordning hästarna och släppte ut dom.
Och då tog jag in Rejje, finahästen! Jag borstade honom, myste lite och la på sadeln. Sen var det bara att hoppa upp och rida iväg. Jag fick rida ut en runda själv som jag red två gånger. Rejje var underbar att rida, sjukt rolig! Han var mycket pigg och ville trava hela tiden. Vi travade litegrann och hans trav var mjuk och sittvänlig. Skit go häst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0