Gymkana med Lutfina !

Lutfina, Gymkanaponnyn hästen!

Igår åkte jag tidigt till ''The Antonsson'', var där 09.30. När jag kom dit så mockade jag boxarna och städade i stallet, sen gick jag in och var med barnen, käkade frukost mm. Sen gick vi ut och tog in lerhögarna aka. hästarna... LL såg ut som en stor lerklump... Vi borstade hästarna i 1,5 timme, sen orkade vi inte mer! Det var dock lite lera kvar men de fick hon leva med.

Vi gick bort till paddocken och jag ställde fram materialet som vi skulle ha när vi körde gymkana. Alla fick värma upp själva och testa hinderna innan vi körde tävlingar. Det var jätte kul! Lutfina var sjukt duktig! Hon fattade inte helt vad vi gjorde men hon gillade de. Jag tyckte att flytta konor från hinderstöd var roligast eftersom vi gick mest flyt där, tog de i galopp! Att plocka upp ''pusselbitar'' och lägga dom i en tunna var också kul! Jag var så duktig en gång när jag skulle hoppa upp med en ''pusselbit'' från marken, jag fastade i sadel, la mig på ''pusselbiten'' och ramlade ner på andra sidan. HAHAH! Lyckat!  Annars gick det bara bra! Matilda ville köra lite med LL också så jag fick köra med Glimmer.  Jag är jätte nöjd med Lutfinas insatts!  Jag fick bra respons av barnen ''Du ser ut som ett proffs!'' sa de, lite att ta i med jag blev glad iallafall!

Vi tog och hoppade över en liggande tunna innan vi gick hem igen, jag red 5 minuter efter att jag hade skickat hem barnen så att jag kunde känna lite på LL och så att hon fick galoppera lite rent.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0