Lutfina, dressyr i snöig paddock

Igår var det då snö på backen igen... Delade meningar om de.. Paddocken var då täckt av snö och LL fick styltor, stora om man skrittade länge. Men det gick super bra att trava samt galoppera!

Efter skolan i torsdags så gick jag hela vägen upp till stall Antonsson. När jag kom fram fick jag många kramar och varma mackor. Efter en stund gick jag och Mathilda ut i stallet, mockade, städade, hämtade hästar mm.  Det skulle inte vara så typiskt Lutfina att hoppa över till en avskärning av hagen och sen gå in i ett tag snår...? Det var exakt de hon gjorde.. Jag blev sjukt sur på henne efter som när jag skulle hämta henne så vägrade hon backa och hon slängde sig framåt, jag blev så sur så hon fick ta och vända på en femma, inte lätt med den kroppen, men de fick hon göra. Hon ville ju slänga sig framåt, vidare i snåret, smarthäst..

När vi väl kom iväg bort till paddocken hade jag den nyasadeln och ett tvådelat. Ska rida på lite delade bett nu när jag har använt eggbettet så mycket. Vi red dressyr i paddocken och det gick mycket bra. Vi använde oss av fyrkantsspåret, tre stora volter och lite till. LL var hyfsat lugn, så sjukt skönt! Hon lyssnade bra på mina hjälper. Jag fick till bra trav på henne många gånger, grymt bra! Har dock en dålig nyhet, eftersom vi inte har arbetat i paddocken så mycket under vintern, i galopp då, så har hennes galopp blivit kass :/ De får vi jobba upp igen!

Så, nu fick du ditt inlägg Linnea! ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0