Turbo von luddhuvud

Lilla turbo, vad ska man säga? Jo, du e underbar!!
Igår så åkte jag till Jennylund för att kag skulle rida Turbo killen! Åh, det var så kul!
När jag kom dit så pratade jag lite med Moa och sen träffade jag en annan tjej som sen red spenser samtidigt som jag red Turbo. Vi red först i lilla ridhuset, vi red där ca.25 minuter. Sen så skulle dom ha lektion där så vi gick bort till de stora ridhuset där vi fick vänta en stund innan vi kunde gå in så vi smet iväg till paddockarna och skrittade upp och ner för en kulle. Sen gick vi in i ridhuset och fortsatte arbeta.

Turbo var som han alltid är. Jag fick reda på att Turbo typ aldrig går i form och han är jätte svår att få i form. I lilla ridhuset gick det jätte bra. Han lyssnade bra på mig och mina hjälper, jag hade ett dressyrspö till hjälp. Turbo har sina svårigheter men jag klarar av honom rätt bra. Han hittade formen några gånger, han hade ett bra tempo, lyssnade på hjälperna mm. Jag fick jobba jätte mycket med honom, av honom får man ingenting gratis!!

När vi gick in i stora ridhuset fortsatte jag arbeta på typ samma sett, men en av hans svårigheter var där, två till hästar. Men det gick rätt bra endå, han var mycket latare så det var bara att börja jobba igen... Fick honom till att lyssna igen, denna gången var han mycket segare och han gjorde ett litet bocksprång i protest, jag ignogerade de lilla bocksprånget och red vidare. Han kunde slappna av igen efter mycket ridande!

Jag tycker sjukt mycket om den ponnyn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0