Blåser bort asså!

Eh, det är storm ute och mitt hus blåser blort..? Jag hatar när det blåser för jag är jätte rädd.. stormar asså, det är fett läskigt!

Kom hem för en stund sedan. Slutade tidigt idag i skolan  så jag åkte upp till Antonsson och red på dampet med kroppskontroll, hon är la go!
Först så red jag ut en lite sväng, hon blev körd i onsdags så jag ville inte ta backarna med henne, så jag tänkte bara rida närstan ända bort till backarna och sen vända. När jag kom i en kurva i galopp så svängde jag lite och då bytte hon galopp med frambenen, bara så där,  kroppskontroll.

Sen så red jag till paddocken men eftersom LL inte hade någon koll alls på vad hon gjorde så gick det inte att rida där för att paddocken är så liten. Så jag red helt enkelt ut igen, denna gången barbacka, lite halvt seriöst. Lutfina var ju så pigg så jag red bort till backarna. Kommer i en kurva i galopp då hästen helt random stannar, hon bara låste bakbenen. Jag kollade mig runt för att se om något hade skrämt henne, men ne, så jag red bort och tog galoppbackarna i långsam galopp så att hon fick arbeta lite :)

Sen åkte jag till KRS och hoppade Lady, skriver mer om det imorgon. Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0