Det var en galen kväll igår!

Åkte ju till KRS där jag hoppade Lilla Lady två gånger, först i våran grupp (3:an) och sen i hoppning svår. Det som är lite jobbigt med Lady är att hon har så sjukt dåligt självförtroende! lilla hästen asså.. När man kommer upp till 80 cm tycker hon att det är läskigt för att hon inte kan tro på sig själv, men det gick jätte bra igår! I 3:an tror jag att hon inte vägrade alls..? Inte vad jag kommer ihåg. Men det gjorde hon i hoppning svår för att det är svårare. Lady hoppar inte oxer, plank, räcke, hon hoppar bara kryss utan problem. Men igår hoppade vi en oxer som var 70 cm hög och 1 meter bred, jätte duktig tjej! Vi hoppade även plank (som hon aldrig vägrade på) och vattenmatta.

Det gick jätte bra igår för att vara Lady, som Lotta säger, Hon är svår plus att hon har jätte dåligt självförtroende. Men det blir bara bättre och bättre ju mer jag rider henne, jag lär mig hur jag ska göra och det känns bra!


Efter ridningen, då spårade det ur...
När vi hade ridit klart så gick vi ner till paddocken och hoppade, sen gick vi in i manegen och hoppade. Där jag även slog mitt rekord! Nu har jag hoppat 1,25m själv! Wiiiiiie!  Åkte dock hem från KRS kl. 21.45... Jag vill tacka alla som var med och gjorde den kvällen galen! Tack Bosse, Molly, Anna, Selina och Linnea!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0