Måndagen då, lerbad....

Skola som vanlig då på morgonen....
Vi kör på det roliga direkt, efter skolan så åkte jag upp till stall antonsson. Jag bytte om och gick ut i stallet där jag mockade alla boxarna och fixade iordning. Sen så tog jag in de genom blöta ponnyerna så att de kunde torka lite innan vi åkte till Jennylund. Ponnyerna rullade sig så klart så de blev helt gula av underlaget, hahah!

När jag skulle ta in Lutfina
så snubblade hon i leran, eller hon fastnade och ramlade till lite så jag fick en våg av lera på mig... Först blev jag lite sur.. När jag kom in så skulle jag borsta av henne så var hon jätte öm. Hon kan vara öm efter att hon har gått fort på banan men detta var för mycket. Jag fick lite små panik och ringer A-M, min tanke var ''Shit har hon skadat sig nu?!'' Men jag tog ut henne endå och longerade henne för att de hur hon rörde sig, men när jag skulle ta på denna jorden så visade hon inga tecken alls att hon hade ont eller att hon hade skadat sig.
När vi kom till paddocken så ville hon inte skritta bara trava i arbetstrav, så jag klämmde lite på ryggen, satte upp och kände lite på henne. Hon var lite små stel men jag mjukade upp henne lite så var det borta. Jag tränade lite bus! Mer om det en annan gång! Haha ni får inte veta de än :3

Fina tjejen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0