Stallet! Lilla fröken Lenson

Efter skolan åkte jag så klart till stallet och red Lutfina med barnen.
Lutfina var mycket trevlig idag, hon har varit det de senaste nu, känns super! Men nu när skritten och traven går super så går inte galoppen alls bra... Det känns som att hon galopperar i korsgalopp men jag kan ju inte se det när jag sitter på, eller så kommer hon lite i otakt. Vissa delar av galoppen gick super bra idag! From och bra galopp. Men när vi hoppade så landade hon nästan hela tiden i korsgalopp, hmmmm... Då kommer frågan, ska jag skita i galoppen ett tag som jag gjorde med traven eller ska jag träna massa på galopp...? Min hjärna går varm tänkandes på den frågan.
Traven som vi tidigare har haft problem med är nu helt underbar! Hon kan trava lugnt i form och bara chilla vila på steget. Något går åt rätt håll iallafall!  ;)

Lilla fröken Lenson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0