Svettigt ridpass

Idag så red jag Lutfina efter att hon hade haft en lång vilan. När jag skulle hämta henne i hagen bara rusade jag ner till hästarna! Jag hade saknat henne så grovt! Hon hade inte blivit riden riktigt på nästan en vecka så hon var lite stel till en början och hon var också rätt springig ibland.
Jag red inga direkta övningar, blandade rätt mycket och bara tänkte på att börja igenom henne. Jag tänkte bara på tempot och sen ställningen, det funkade jätte bra! Jag red många volter, bytte varv ofta, många övergångar med mera. Det funkade mycket bra på Lutfina. För min del så bara jag tränade på att hålla om benen för kung och fosterland, shit va bra det blev till slut!

I slutet var både jag och Lutfina genom svett men vi var nöjda med ridpasset. Hon var helt lösgjord.  Jag kunde till och med få plats att trava tre serpentiner, tror det eller ej men det är sant!
Mycket nöjd med hästen idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0