Bus ritt på Lutfina

Idag så skulle jag ta med Rebecka som red Figo ut på en tur, träning och bus! blev det! Jag lade mycket jobb på att Lutfina inte fick köra upp huvudet och leka travhäst, med andra ord, springa på fort man kan leken som hon gärna kör med allt som rör sig.. Tex. När vi skrittade så kom det en bil bakom som vi snällt släppte före, men då fick Lutfina för sig att hon skulle köra race mot bilen.. Jag är ju van så jag stoppade henne innan hon han sticka. Jag red på mitt lilla fina raka eggbett idag, så bromsen funkade inte så bra men hon gick rätt bra annars måste jag säga. MEN det märks tydligt att jag inte har hållt igång henne som jag brukar, skärpning på de! På måndag börjar hårdarbetet igen!
När vi var ute och skulle busa lite så mötte vi Malou och Nina så vi stannade och snacka en stund, mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0