Dampet Lutfina Lenson, 15/10

Oherre, hur ska jag börja?

Jag tog och red Lutfina i paddocken, våran lilla mysiga paddock som är 15x25. Ja den är liten. Redfram henne först ordentligt, innan jag tog in hinderna. Hon kändes riktigt fin efter en stunds ridning, lyssnade bra och var fin i gångarterna. Efter att jag hade ridit fram henne i 20-30minuter så började jag bära in hinder, hela Lutfina bara lyste upp... Vi har ju inte hoppat på ett tag så hon var helt överlycklig! När jag hoppade upp på henne igen så ville hon galoppera direkt för att hoppa. Jag hade ett rättuppstående på ena långsidan och en oxen på den andra. Hade även ett litet fint hinder på en fin båge över medellinijen.
När Lutfina fick hoppa blev hon helt i från sig och helt övertaggad, damphäst måste jag säga! Hon blev galen och hon skulle hoppa alla hinder samtidigt och åt alla håll. Eh ja. Fick lite bättre koll på henne till slutet och det blev riktigt bra måste jag säga, slutade med hinder på ca.85cm. Duktig travhäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0