Mysritt till havet på unghästen

Idag så blev det en mysritt med Eox ner till havet.
Det blåste litegrann och han brukar vara mycket jobbig när det gäller blåst för då låter det mycket mer ute, då är livet läskigare än vanligt... Idag slängde jag på ''mitt'' träns med det raka eggbettet plus martingal, jag gjorde helt rätt val!  Efter bara en liten stund så ryckte han upp huvudet och var jätte nära att nocka mig. Lite damp har den allt! Men jag var bara tvungen att hoppa av två gånger, en gång när vi mötte de läskiga havet och en gång när det var ett arabätande rör som det rann vatten ur... Han försökte bara slänga av mig två gånger, rekord !! Lite söt är den allt.
 
Idag fick han gå och kolla på allt farligt om lurade överallt, men han fick inte stanna och få panik som han kan få för ingenting... Han fick titta helt enkelt för omväxlingsskull! Det tyckte han var jätte mysigt. När vi kom till havet så hoppade jag av och ledde honom lite närmare, men det var jätte läskigt och då sökte han skydd hos mig, lite gulligt. Satt sen upp och red längst havet en liten bit innan vi vände. Red tillbaka till havet senare på turen men då behövde jag inte sitta av :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0