Ute ritt, Eox

Igår red jag ut på Eox med Bosse, Lina och Maria. Vi red upp på grusvägarna i skogen i veneröd. Eox är rätt jobbig att rida, man måste underhålla honom heeeela tiden annars flyger han bara mer än vad han brukar. När man rider ut på honom får man vara med på att han bockar, sparkar, slänger sig osv. Han är ju trotts allt unghäst! Ute ritten gick bra, jag jobbade honom och höll koll på honom hela tiden. Han slängde med huvudet och blev sur när jag rättade honom, lite sto i honom endå ;) En runda fick jag mig en riktig rodeohäst att sitta på, men jag satt kvar!
Efter att vi hade ridit ut så red jag och Bosse en sväng i paddocken då Eox gick jätte fint efter lite ridning, skönt måste jag säga! Under hela ritten spöregnade de dock på oss, men man kan ju inte få allt.
Lill killen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0