Lutfina, markarbete och hoppning

Jag och Lutfina har inte tränat så mycket hoppning de senaste så jag passade på lite idag att köra markarbete (så vi kommer vidare lite i hoppningen) och sen så skuttade vi ett hinder. Det har bara inte blivit att vi har hoppat så mycket, tyvärr, nu när jag hoppar lite då och då känner jag att hon tappar ''stinget'' men efter dagens markarbete kan jag säga att det är tillbaka! När jag provred sadeln så hoppade jag också ett hinder och de flög hon fint. Känns jätte bra nu när både jag och Lutfina har fått tillbaka vårt ''sting'' och intresse för hoppning, LOVE THAT FEELING!
 

Idag hoppade vi över en bom som låg på x, hoppade den från voltern. Bytte varv mycket och försökte hålla samma fina balans hela tiden, inte lätt alss på den hästen! Men det gick rätt bra till slut e då. Jag fick ut de jag ville av den övningen. På slutet hoppade jag ett hinder för jag kände att jag behövde provflyga henne lite, har inte gjort de på ett tag.. Nu har jag lite att rida på, underbart!
Foto: Anna Wingårdh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0