Provridning, Eox

Igår kväll var jag och provred en liten arab valack på 4 år inför eventuell hjälp och tillridning. Eox är en försiktig liten pojke som inte är så jätte säker i sig själv, om man jämnför med Lutfina som har jordens största ego. Dom började rida in Eox när han var tre år och dom har tagit det mycket långsamt med honom så han har inte kommit så långt, han kan skritt, trav och galoppskänkeln samt lite sidförande. Han testar en hel del i ridningen eftersom han blir lätt uttråkad och ofokuserad, så det är mycket att rida på! Han har en jätte gullig personlighet men han är rätt mycket unghäst. Vilket jag bara tycker är kul!

Jag red honom i paddocken en sväng. Han var lite ovillig i början men efter lite ridning så blev han rätt trevlig i slutet :) Jag kommer börja rida Eox minst en gång i veckan men annars så mycket jag  hinner. Detta blir spännande!
Bild från FB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0