Ridning LL, dressyr

Nu har jag börjat kräva lite mer av Lutfina när jag rider henne, för nu börjar hon kunna.
Lutfina är rätt lat i ridningen, hon gör inget gratis, eller jo, nu gör hon det eftersom jag har lärt henne de. Men hon småsmiter gärna om man inte har 100% koll på henne. Nu ökar jag sakta men säkert kraven inom just dressyren eftersom vi har kommit en bit nu.
Idag tränade vi på att hon måste arbeta själv, inte hänga sig i min hand bara för att slippa hålla huvudet själv, hennes koncentration och uppmärksamhet och mycket mer! Det jag har på börjat nu är att hon ska flytta från mina skänklar så att jag kan rida henne med sätet och med skänklarna, inte att jag ska behöva visa henne med ledande tygel. Så nu tar vi tag i ridningen lite. Imorgon ska hon in till Balltorp, onsdag ska jag nog rida/longera och på torsdag ska jag nog hoppa lite :)
 
Träna träna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0