That bitch!

OMG, all i'm sayi'n. Jag trodde inte att hon kunde bete sig så här, jag kommer bli galen. Jag snackar så klart om Lutfina, min bäbis, som inte är en bäbis längre.. Nu är hon i tävlingskondition, så hon är en BITCH med STORA bokstäver. Nu är hon mycket stark och snabb, så hon blir bara kaxigare för varje dag som går. Hon äter nu mera 4-5 kg kraftfoder, gräs och hö får hon hela tiden, nästan fri tillgång, och endå får hon inte nog.
 
Nu när hon tränar så bra som hon gör så växer hennes ego mer än vad det redan är, om det går att få större ego. Mot mig har hon varit snäll en så länge, hon har en del respect för mig eftersom jag har en fasthand och det jag som bestämer. Men de andra hästarna i hagen får en del stryk om dom inte lyssar på henne, lite trött blir man på henne. A-M har varnat mig att Lutfina är jätte jobbig nu och hon kommer inte bli något snällare. Hon kommer gå rätt hårt de närmaste, nu får lilla tjejen jobba, BIG TIME!
 
Nu när jag är med Lutifna måste jag vara mer uppmärksam eftersom hon nu är tävlingshäst och inte bara min bäbis, men klart att hon är min bäbis endå!


Bilder fån igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0